Podstawy robotyki I AR-SI7O>PR-I
Zapoznanie słuchaczy z historią, kolejnymi generacjami i kierunkami rozwoju robotyki. Zdefiniowanie podstawowych pojęć związanych z manipulatorami i robotami. Charakterystyka różnorodności konstrukcyjnej i funkcjonalnej robotów na podstawie ich wielostronnej klasyfikacji. Omówienie podstawowych układów funkcjonalnych robota. Opis przestrzeni roboczej manipulatora w zależności od struktury kinematycznej. Klasyfikacja par kinematycznych i elementarnych macierzy transformacji oraz przekształcenia jednorodnego. Notacja Denavita-Hartenberga oraz przykłady rozwiązywania prostego zadania kinematyki. Przykłady zastosowań robotów przemysłowych. Charakterystyka systemów wizyjnych robotów przemysłowych.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
- Honczarenko J.: Roboty przemysłowe. WNT, Warszawa 2004.
- Zdanowicz R.: Robotyzacja dyskretnych procesów produkcyjnych. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2011.
- Buratowski T.: Podstawy Robotyki. Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne AGH, Kraków, 2006.
- Craig J.J.: Wprowadzenie do robotyki: mechanika i sterowanie. WNT, Warszawa 1995.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę ogólną w zakresie robotyki i dynamiki manipulatorów.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Egzamin
Wiedza
Ma wiedzę ogólną w zakresie podstaw sterowania i automatyki.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_W05
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Egzamin
Umiejętności
Potrafi zastosować poznane metody analityczne, numeryczne, symulacyjne, a także eksperymentalne do analizy i oceny działania elementów automatyki oraz układów automatyki.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_U06
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Umiejętności
Potrafi zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany układ lub prosty system automatyki, dobrać robot przemysłowy do określonego zadania technologicznego.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_U14
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Egzamin
Kolokwium
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_K01
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Egzamin
Kompetencje społeczne
Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_K03
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Egzamin