Podstawy architektury komputerów AR-SI7O>PAK
Celem wykładu jest przedstawienie podstawowych rozwiązań architektonicznych procesorów i komputerów oraz zapoznanie słuchaczy z zasadami teoretycznymi budowy komputera, strukturą podzespołów komputera, organizacją współpracy z urządzeniami peryferyjnymi. Teoretyczne podstawy przedstawiane w ramach wykładów są rozszerzane w czasie zajęć laboratoryjnych, na których studenci poznają sprzętowe i programowe aspekty realizacji komputerów. Poznanie praktycznych możliwości zastosowania wiedzy z zakresu architektury komputerów w procesie rozwiązywania konkretnych problemów inżynierskich. Wykształcenie u słuchaczy umiejętności logicznego sposobu rozumowania oraz formułowania prawidłowych wniosków.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę w zakresie pojęć związanych z architekturą komputerów
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_W03
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Test
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Wiedza
Ma wiedzę odnośnie głównych przepływów danych w obrębie struktury komputera
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_W03
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Test
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Wiedza
Zna i rozumie podstawowe funkcje modułów komputera, oraz zasady testowania systemów cyfrowych, w tym modułów komputera
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_W03
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Test
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Umiejętności
Potrafi wykorzystać symulator Multimedia Logic do przygotowania projektów modułów komputera
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_U18
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Umiejętności
Potrafi wykorzystać platformę Arduino do przygotowania układów sterujących
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_U16
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Umiejętności
Potrafi korzystać z literatury (także obcojęzycznej) i wszelkich innych dostępnych źródeł w poszukiwaniu potrzebnych informacji z zakresu architektury komputerów, dokonywać ich krytycznej oceny i wyciągać wnioski odnośnie możliwości ich stosowania w praktyce inżynierskiej
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_U01
Metody weryfikacji:
Sprawdzenie na zajęciach - odpowiedź ustna
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować w strukturze zespołu, terminowo wywiązując się z przydzielonego zakresu obowiązków
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_K04
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach