Prowadzony w
cyklach:
2021/2022-Z, 2022/2023-Z, 2023/2024-Z, 2024/2025-Z, 2025/2026-Z
Punkty ECTS:
8
Język:
polski
Organizowany przez:
Katedra Matematyki
(dla:
Wydział Budowy Maszyn i Informatyki)
Analiza matematyczna I AR-SI7O>AM-I
Zapoznanie słuchaczy z elementami logiki matematycznej oraz podstawowymi pojęciami analizy (granica, pochodna, całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej) stanowiącymi aparat matematyczny niezbędny przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Omówienie wybranych zastosowań tych pojęć. Rozwiązywanie zadań z zakresu analizy funkcji jednej zmiennej rzeczywistej i wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
<b>Ocena końcowa</b>
Ocena końcowa jest wartością średnią oceny z ćwiczeń audytoryjnych i ocen z egzaminu (z uwzględnieniem terminów poprawkowych), warunkiem jej otrzymania jest pozytywne zaliczenie ćwiczeń i zdanie egzaminu. Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
<b>Wymagania wstępne</b>
Zakłada się znajomość matematyki elementarnej na poziomie podstawowym egzaminu maturalnego.
<b>Literatura podstawowa</b>
- Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
- Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
- Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach 1, PWN, Warszawa.
- Żakowski, G. Decewicz, Matematyka, część I, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
- Grzymkowski, Matematyka. Zadania i odpowiedzi, Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice.
- Lassak, Matematyka dla studiów technicznych, Wydawnictwo Wspierania Procesu Edukacji, Warszawa.
- Leitner, Zarys matematyki wyższej dla studentów I, II, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
<b>Inne informacje</b>
Brak