Analiza matematyczna II
AR-NI8O>AM-II
Zapoznanie słuchaczy z podstawami rachunku różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych i elementami analizy wektorowej, stanowiącymi aparat matematyczny przydatny przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych oraz w praktyce inżynierskiej. Omówienie wybranych zastosowań wprowadzanych pojęć. Rozwiązywanie zadań z zakresu analizy funkcji dwóch i trzech zmiennych rzeczywistych oraz całek krzywoliniowych. Wykształcenie niezbędnej sprawności rachunkowej.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
Ocena końcowa jest wartością średnią oceny z ćwiczeń audytoryjnych i ocen z egzaminu (z uwzględnieniem terminów poprawkowych), warunkiem jej otrzymania jest pozytywne zaliczenie ćwiczeń i zdanie egzaminu.
<b>Wymagania wstępne</b>
Zakłada się opanowanie podstaw rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej z zakresu przedmiotu Analiza matematyczna I.
<b>Literatura podstawowa</b>
1. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
2. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.
3. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach 2, PWN, Warszawa.
4. W. Żakowski, W. Kołodziej, Matematyka, część II, Wydawnictwa Naukowo Techniczne, Warszawa.
<b>Literatura uzupełniająca</b>
1. R. Grzymkowski, Matematyka. Zadania i odpowiedzi, Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice.
2. M. Lassak, Matematyka dla studiów technicznych, Wydawnictwo Wspierania Procesu Edukacji, Warszawa.
3. R. Leitner, Zarys matematyki wyższej dla studentów I, II, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
<b>Inne informacje</b>
Opis kompetencji prowadzącego zajęcia:
• gruntowne wykształcenie matematyczne (UJ, stacjonarne studia magisterskie i doktoranckie)
• długoletnie doświadczenie dydaktyczne (UJ 1998-2001, ATH/UBB od 2003)
• regularny udział w Ogólnopolskich Konferencjach Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych
• ukończenie szkolenia pedagogicznego dla nauczycieli akademickich (2015)
Efekty kształcenia
WIEDZA
AWI.14_W01: Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie rachunku różniczkowego i całkowego funkcji dwóch zmiennych oraz jego zastosowań.
AWI.14_W02: Zna podstawowe pojęcia analizy wektorowej.
UMIEJĘTNOŚCI
AWI.14_U01: Umie obliczać pochodne funkcji dwóch zmiennych oraz stosować je w typowych zadaniach praktycznych.
AWI.14_U02: Umie obliczać całki podwójne i krzywoliniowe oraz stosować je w typowych zadaniach praktycznych.