Sterowanie napędami elektrycznymi AR-AP-NI8O>SNE
Zapoznanie z metodami badań napędów prądu stałego i zmiennego z wykorzystaniem transmitancji : przewodniej, zakłóceniowej i od warunków początkowych, wpływem biegunów transmitancji na proces przejściowy. Przedstawienie kryteriów optymalnych nastaw regulatora i procedur, które do tego prowadzą. Aplikacja tych kryteriów do zamkniętego układu regulacji automatycznej silnikiem obcowzbudnym i silnikiem szeregowym prądu stałego. Przedstawienie metodyki częstotliwościowego sterowania napędem asynchronicznym i synchronicznym w układzie zamkniętym typu skalarnego i wektorowego – sterowanie FOC.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedze w zakresie teorii obwodów, teorii sygnałów, a zwłaszcza wiedzę dotyczącą budowy schematu blokowego i jego przekształceń.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_W09
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Ma ogólna wiedzę na temat wieloparametrowych układów regulacji automatycznej, regulatorów i ich własności.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_W07
Metody weryfikacji:
Egzamin
Wiedza
Zna i rozumie metodykę projektowania regulacji automatycznej, zna metodykę symulacji numerycznej z wykorzystaniem pakietu MATLAB - SIMULINK.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_W08
Metody weryfikacji:
Egzamin:Egzamin, kolokwia, odpowiedzi na pytania związane z ostatnim wykładem
Umiejętności
Potrafi zaprojektować układ regulacji automatycznej z silnikiem obcowzbudnym lub szeregowym ( dobrać typ i nastawę regulatorów). Potrafi dokonać symulacji numerycznej.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_U19
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Kolokwia, prace w wydzielonych zespołach i prezentacja wyników, odpowiedzi ustne.
Umiejętności
Potrafi ocenić przydatność kryteriów optymalizacji i dokonać właściwego wyboru ( kryterium modułu, symetrii) na konkretnym poziomie sterowania.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_U06
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Kolokwia, prace w wydzielonych zespołach i prezentacja wyników, odpowiedzi ustne.
Umiejętności
Potrafi zbudować model matematyczny toru zadawania częstotliwości w zamkniętym układzie regulacji z silnikiem asynchronicznym.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_U20
Metody weryfikacji:
Kolokwium:Kolokwia, prace w wydzielonych zespołach i prezentacja wyników, odpowiedzi ustne.
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę dokształcania się ( studia 2-go stopnia, studia uzupełniające), rozumie konieczność podnoszenia kompetencji zawodowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
AR1A_K01
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Punkty za aktywność w pracy w zespołach.