Podstawy coachingu i mentoringu AK-SL6P>PCOIM
Głównym założeniem przedmiotu, jest wyposażenie słuchaczy w podstawową wiedzę dotyczącą coachingu i mentoringu oraz praktycznych ich zastosowań. Szczególnie istotne będzie wskazanie na sposoby zastosowania coachingu i mentoringu w zarządzaniu.
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
<b>Wymagania wstępne</b>
<b>Literatura podstawowa</b>
<b>Literatura uzupełniająca</b>
<b>Inne informacje</b>
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie podstawowe terminy i pojęcia socjologiczne, w tym związane z coachingiem i mentoringiem.
Powiązane efekty kierunkowe:
AN1P_W01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach:Udział w dyskusji
Ocena umiejętności praktycznych:Praca pisemna
Wiedza
Zna rodzaje więzi społecznych, podstawowe prawidłowości rządzące nimi oraz ich historyczną ewolucję i potrafi tę wiedzę wykorzystać w pracy coachingowej i mentoringu.
Powiązane efekty kierunkowe:
AN1P_W04
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach:Udział w dyskusji
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena wykonanych ćwiczeń
Ocena umiejętności praktycznych:Praca pisemna
Wiedza
Zna wybrane koncepcje teoretyczne człowieka, traktujące go jako podmiot kreujący struktury społeczne, działający w ramach i pod wpływem tych struktur i potrafi je wykorzystać w coachingu i mentoringu.
Powiązane efekty kierunkowe:
AN1P_W05
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach:Udział w dyskusji
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena wykonanych ćwiczeń
Ocena umiejętności praktycznych:Praca pisemna
Umiejętności
Umie wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do analizy i interpretacji zjawisk, procesów i problemów indywidualnych i społecznych oraz wykorzystać to w coachingu i mentoringu.
Powiązane efekty kierunkowe:
AN1P_U01
Metody weryfikacji:
Kolokwium
Ocena aktywności na zajęciach:Udział w dyskusji
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena wykonanych ćwiczeń
Ocena umiejętności praktycznych:Praca pisemna
Umiejętności
Potrafi stworzyć skuteczny model oraz formę komunikacji w celu generowania alternatywnych rozwiązań problemów w ramach coachingu i mentoringu.
Powiązane efekty kierunkowe:
AN1P_U06
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Udział w dyskusji
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena wykonanych ćwiczeń
Ocena umiejętności praktycznych:Praca pisemna
Umiejętności
Posiada umiejętność przygotowania typowych prac w języku polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu coachingu i mentoringu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł.
Powiązane efekty kierunkowe:
AN1P_U09
Metody weryfikacji:
Ocena umiejętności praktycznych:Praca pisemna
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować i współdziałać w grupie przyjmując w niej role coacha lub mentora i uwzględniając zasady etyczne związane z wykonywaną pracą.
Powiązane efekty kierunkowe:
AN1P_K02
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Udział w dyskusji
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena wykonanych ćwiczeń
Kompetencje społeczne
Potrafi identyfikować i rozwiązywać podstawowe problemy związane z uczestnictwem w życiu społecznym i gospodarczym poprzez zastosowanie odpowiednich metod coachingowych i mentorskich.
Powiązane efekty kierunkowe:
AN1P_K03
Metody weryfikacji:
Ocena aktywności na zajęciach:Udział w dyskusji
Ocena umiejętności praktycznych:Ocena wykonanych ćwiczeń
Ocena umiejętności praktycznych:Praca pisemna