Metodologia w nauce
AK-NL6P>METWN
Podstawowy cel to poznanie przez studentów różnych metodologii naukowych
stosowanych w antropologii, ekonomii, psychologii i socjologii oraz podstawowych form
zbierania i weryfikowania danych. Kurs pozwoli studentom zrozumieć czym jest nauka
obejmująca metody badań naukowych, ich poprawność, sprawność, skuteczność,
fachowość i naukową wartość. W ten sposób student powinien także nabyć wiedzę i
umiejętności pozwalające na rozumienie fundamentalnych procedur przygotowania i
realizacji badań społecznych.
W cyklu 2021/2022-L:
Podstawowy cel to poznanie przez studentów różnych metodologii naukowych stosowanych w antropologii, ekonomii, psychologii i socjologii oraz podstawowych form zbierania i weryfikowania danych. Kurs pozwoli studentom zrozumieć czym jest nauka obejmująca metody badań naukowych, ich poprawność, sprawność, skuteczność, fachowość i naukową wartość. W ten sposób student powinien także nabyć wiedzę i umiejętności pozwalające na rozumienie fundamentalnych procedur przygotowania i realizacji badań społecznych.
|
W cyklu 2022/2023-Z:
Podstawowy cel to poznanie przez studentów różnych metodologii naukowych stosowanych w antropologii, ekonomii, psychologii i socjologii oraz podstawowych form zbierania i weryfikowania danych. Kurs pozwoli studentom zrozumieć czym jest nauka obejmująca metody badań naukowych, ich poprawność, sprawność, skuteczność, fachowość i naukową wartość. W ten sposób student powinien także nabyć wiedzę i umiejętności pozwalające na rozumienie fundamentalnych procedur przygotowania i realizacji badań społecznych.
|
W cyklu 2023/2024-L:
Podstawowy cel to poznanie przez studentów różnych metodologii naukowych stosowanych w antropologii, ekonomii, psychologii i socjologii oraz podstawowych form zbierania i weryfikowania danych. Kurs pozwoli studentom zrozumieć czym jest nauka obejmująca metody badań naukowych, ich poprawność, sprawność, skuteczność, fachowość i naukową wartość. W ten sposób student powinien także nabyć wiedzę i umiejętności pozwalające na rozumienie fundamentalnych procedur przygotowania i realizacji badań społecznych.
|
Koordynatorzy przedmiotu
<b>Ocena końcowa</b>
Student zobowiązany jest wypełnić kryteria zaliczeń dla wszystkich form zajęć w terminach przewidzianych Regulaminem Studiów. Ocena końcowa z przedmiotu będzie stanowić 100% oceny uzyskanej przez studenta z zaliczenia kursu.
skala ocen:
od 3,00 do 3,24 dostateczny (3,0)
od 3,25 – do 3,69 dostateczny plus (3,5)
od 3,70 – do 4,24 dobry (4,0)
od 4,25– do 4,50 dobry plus (4,5)
powyżej 4,50 bardzo dobry (5,0)
<b>Wymagania wstępne</b>
Podstawowy kurs z komunikacji społecznej.
<b>Literatura podstawowa</b>
Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa, PWN 2007 Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa, PWN Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów, red. M. Niezgoda i M. Malikowski, t. I, t. II, Tyczyn 1997. Angrosino M. Badania etnograficzne i obserwacyjne, Wydaw. Naukowe PWN. Warszawa 2010
<b>Literatura uzupełniająca</b>
Sułek A. Ogród metodologii socjologicznej, PWN, Warszawa 2002.
Giddens A. Nowe zasady metody socjologicznej. Wydaw. Nomos. Kraków 2001
Jeziorski I. Krawędzie doświadczenia. Studium z antropologii wizualnej i sensorycznej, r. 3, Nomos, Kraków 2017.
Bąk A., Kubisz-Muła Ł. (red.), Metody, techniki i praktyka badań społecznych, Wydawnictwo Bielsko-Biała 2009
<b>Inne informacje</b>