English III I-SI7O>JA-III
Revision of the material covered so far./ Colloquial English – listening and speaking activities./ “How not to get robbed in the street” – reading and listening activities. Vocabulary – crime and punishment. Have sth done – grammar./ Passive – grammar. “Crime online” – reading and speaking activities./ Breaking news – speaking and listening activities. Reporting verbs – grammar./ “The media” – reading and vocabulary activities. Speaking and listening activities./ Progress Test nr 1./ “The Speed of News” video – listening and speaking activities. “Who murdered Jill Dando?” – reading./ “Four of the most misleading adverts of all time” – reading and vocabulary activities. Advertisements – listening and speaking activities./ Clauses of contrast and purpose – grammar. “Would you pass the bagel test?” – reading and listening activities. Business – vocabulary./ “The truth” – song listening. “Tokyo” – reading and speaking activities./ Prefixes and suffixes – vocabulary. Travel – listening and speaking activities./ Uncountable and plural nouns – grammar. Colloquial English – listening and speaking activities./ Progress Test nr 2./ Evaluation.
Contact hours: participation in classes 30
Independent student work – preparation for classes 5
Independent student work – preparation for quizzes 2.5
Independent student work – preparation of presentations and written assignments 2.5
Total Hours 40
Term 2021/2022-Z:
None |
Term 2022/2023-Z:
None |
Term 2023/2024-Z:
None |
Term 2024/2025-Z:
None |
Course coordinators
Term 2023/2024-Z: | Term 2022/2023-Z: | Term 2021/2022-Z: | Term 2024/2025-Z: | Term 2023/2024-L: |
<b>Final assessment</b>
Term 2022/2023-Z: (in Polish) forma i kryteria zaliczenia (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.), w tym zasady zaliczeń poprawkowych, a także warunki dopuszczenia do egzaminu: Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w każdym semestrze; Zaliczenia poprawkowe -wymagania jak wyżej. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu w semestrze 6 jest uzyskanie zaliczenia z tego semestru. Opis sposobu ustalania oceny końcowej z przedmiotu: Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Skala ocen na egzaminie : Łączna ilość punktów (egzamin pisemny i ustny) Ocena 82-90 bardzo dobry 77-81 dobry plus 71-76 dobry 61-70 dostateczny plus 46-60 dostateczny
| Term 2023/2024-Z: (in Polish) (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.) Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w każdym semestrze; w semestrze 6. dodatkowo prezentacja ustna do zaliczenia) oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). Zaliczenia poprawkowe -wymagania jak wyżej. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z semestru 6. Wymagania egzaminacyjne zgodne z treściami programowymi Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Skala ocen na egzaminie : Łączna ilość punktów (egzamin pisemny i ustny) Ocena 82-90 bardzo dobry 77-81 dobry plus 71-76 dobry 61-70 dostateczny plus 46-60 dostateczny Ocena z egzaminu jest ocena końcową.
| Term 2024/2025-Z: (in Polish) Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w każdym semestrze; w semestrze 6 prezentacja ustna do zaliczenia) oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze).
Zaliczenia poprawkowe - wymagania jak wyżej.
|
<b>Prerequisites</b>
Term 2022/2023-Z: (in Polish) Zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 4
| Term 2023/2024-Z: (in Polish) Zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 5
| Term 2024/2025-Z: (in Polish) Semestr 3: znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1 (test kompetencji)
Semestr 4: zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 3
Semestr 5: zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 4
Semestr 6: zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 5
|
<b>Basic literature</b>
Term 2022/2023-Z: (in Polish)
| Term 2023/2024-Z: (in Polish)
| Term 2024/2025-Z: (in Polish) 1. Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert, Kate Chomacki ‘English File’ Upper-intermediate 4th edition Student’s Book, OUP 2020.
2. Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert, Kate Chomacki, Jane Hudson, ‘English File’ Upper-intermediate 4th edition workbook, OUP 2020.
|
<b>Supplementary literature</b>
Term 2022/2023-Z: (in Polish)
| Term 2023/2024-Z: (in Polish)
| Term 2024/2025-Z: (in Polish) 1. English File Online Practice – interaktywna platforma online
2. Michael Swan ‘Practical English Usage’, 4th edition, OUP
|
<b>Other information</b>
Learning outcomes
Expected Learning Outcomes for the Course Module
A student who has completed the course module knows and understands/can/is prepared to:
- KNOWLEDGE / SKILLS
IDI.03_U01 Uses English proficiently enough for communication, as well as for reading and understanding catalog sheets, user manuals for devices and IT tools, and similar documents.
IDI.03_U02
Acquires information from English-language literature, databases, and other sources. Integrates the obtained information, summarizes and interprets it, draws conclusions, and formulates and justifies opinions.
IDI.03_U03
Can prepare formal written statements of a general (e.g., CV, cover letter) and specialized nature.
IDI.03_U04
Can prepare and deliver a short presentation in English on both general and specialized topics.
- SOCIAL COMPETENCIES
IDI.03_K01
Can work in a group, assuming different roles within it.
IDI.03_K02
Understands the need for continuous improvement and development of foreign language proficiency.
IDI.03_K03
Demonstrates respect for diversity of opinions and cultures.
Assessment criteria
Assessment Criteria:
Completion of written progress tests (two assessment quizzes per semester and mandatory class attendance (a maximum of two absences per semester is allowed).
Retake Policy:
Retake requirements are the same as the regular assessment criteria.
Bibliography
Core reading
1. Christina Lathan-Koenig, Clive Oxenden, English File Upper-intermediate third edition Student’s Book, OUP 2014.
2. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Jane Hudson, English File Upper-intermediate third edition workbook, OUP 2014.
Additional reading
1. Michael McCarthy and Felicity O’Dell, English Vocabulary in Use, Upper-intermediate & Advanced, Cambridge University Press 1999.
2. Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Intermediate – Upper-intermediate, 3rd Edition, Cambridge University Press 2012.
3. Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press 2003