English I I-SI7O>JA-I
Introduction to the course and assessment criteria. Communicative activities./ “Questions and Answers” – revision of question formation. “Extreme interviews” – reading, listening and speaking activities./ “Do you believe in it?” – reading, listening and speaking activities. Auxiliary verbs – grammar./ “What your signature says about you” – listening and speaking activities. Compound adjectives – vocabulary./ Colloquial English – listening and speaking activities. Illnesses and injuries – vocabulary./ Present Perfect Simple and Continuous – grammar. “Confessions of a cyberchondriac” – reading and vocabulary activities./ Cyberchondria – listening and speaking activities. “Trading ages” – reading. Clothes and fashion – vocabulary./ Progress Test nr 1./ Ages and stereotypes – speaking. Air travel – listening, vocabulary, and reading activities. Narrative tenses – grammar./ Narrative tenses storytelling – speaking activities. Adverbs and adverbial phrases – grammar and vocabulary. “Lazy Susan” – reading and listening activities./ Reading habits – speaking. Colloquial English – listening and speaking activities. “How eco-guilty are you” – reading./ Future perfect and future continuous – grammar. “Don’t know what to say? Talk about the weather!” – reading, vocabulary, listening and speaking activities./ “Are you a risk taker?” – listening and speaking activities. Conditionals and future time clauses – grammar. Expressions with “take” – vocabulary./ Progress Test nr 2./ Evaluation.
Forms of Activity and Hours
Activity Type Number of Hours
Contact hours: participation in classes (lectures + other forms of activities) 30
Independent student work – preparation for classes 5
Independent student work – preparation for quizzes 2.5
Independent student work – preparation of presentations and written assignments 2.5
Total Hours 40
Term 2021/2022-Z:
None |
Term 2022/2023-Z:
None |
Term 2023/2024-Z:
None |
Term 2024/2025-Z:
None |
Course coordinators
Term 2022/2023-Z: | Term 2023/2024-Z: | Term 2021/2022-Z: | Term 2024/2025-Z: | Term 2023/2024-L: |
<b>Final assessment</b>
Term 2022/2023-Z: (in Polish) forma i kryteria zaliczenia (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.), w tym zasady zaliczeń poprawkowych:
Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w semestrze).
Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Skala ocen na egzaminie :
Łączna ilość punktów
(egzamin pisemny i ustny)
Ocena
82-90
bardzo dobry
77-81
dobry plus
71-76
dobry
61-70
dostateczny plus
46-60
dostateczny
| Term 2021/2022-Z: | Term 2024/2025-Z: (in Polish) (Dopuszcza się weryfikację osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.) Zaliczenie pisemnych prac kontrolnych (dwa kolokwia sprawdzające w każdym semestrze; w semestrze 6. dodatkowo prezentacja ustna do zaliczenia) oraz obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). Zaliczenia poprawkowe -wymagania jak wyżej. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z semestru 6. Wymagania egzaminacyjne zgodne z treściami programowymi Warunkiem zaliczenia całości przedmiotu jest zdanie egzaminu z języka angielskiego składającego się z części pisemnej (zawierającej moduł języka specjalistycznego) oraz ustnej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Skala ocen na egzaminie : Łączna ilość punktów (egzamin pisemny i ustny) Ocena 82-90 bardzo dobry 77-81 dobry plus 71-76 dobry 61-70 dostateczny plus 46-60 dostateczny Ocena z egzaminu jest ocena końcową.
|
<b>Prerequisites</b>
Term 2022/2023-Z: (in Polish) znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1 (test kompetencji)
| Term 2021/2022-Z: | Term 2024/2025-Z: (in Polish) Zaliczenie przedmiotu język obcy (j. angielski, poziom B2) w semestrze 5
|
<b>Basic literature</b>
Term 2022/2023-Z: (in Polish)
| Term 2021/2022-Z: | Term 2024/2025-Z: (in Polish)
|
<b>Supplementary literature</b>
Term 2022/2023-Z: (in Polish)
| Term 2021/2022-Z: | Term 2024/2025-Z: (in Polish)
|
<b>Other information</b>
Learning outcomes
Expected Learning Outcomes for the Course Module
A student who has completed the course module knows and understands/can/is prepared to:
- KNOWLEDGE / SKILLS
IDI.01_U01, IDI.02_U01, IDI.03_U01, IDI.04_U01
Uses English proficiently enough for communication, as well as for reading and understanding catalog sheets, user manuals for devices and IT tools, and similar documents.
IDI.01_U02, IDI.02_U02, IDI.03_U02, IDI.04_U02
Acquires information from English-language literature, databases, and other sources. Integrates the obtained information, summarizes and interprets it, draws conclusions, and formulates and justifies opinions.
IDI.01_U03, IDI.02_U03, IDI.03_U03, IDI.04_U03
Can prepare formal written statements of a general (e.g., CV, cover letter) and specialized nature.
IDI.01_U04, IDI.02_U04, IDI.03_U04, IDI.04_U04
Can prepare and deliver a short presentation in English on both general and specialized topics.
- SOCIAL COMPETENCIES
IDI.01_K01, IDI.02_K01, IDI.03_K01, IDI.04_K01
Can work in a group, assuming different roles within it.
IDI.01_K02, IDI.02_K02, IDI.03_K02, IDI.04_K02
Understands the need for continuous improvement and development of foreign language proficiency.
IDI.01_K03, IDI.02_K03, IDI.03_K03, IDI.04_K03
Demonstrates respect for diversity of opinions and cultures.
Assessment criteria
Completion Requirements
Passing written assessments (two quizzes per semester);
Mandatory class attendance (a maximum of two absences per semester is allowed).
Bibliography
Core reading
1. Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki, English File Upper-intermediate fourth edition Student’s Book, OUP 2020.
2. Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki with Jane Hudson, English File Upper-intermediate fourth edition workbook, OUP 2020.
Additional reading
1. Michael McCarthy and Felicity O’Dell, English Vocabulary in Use, Upper-intermediate & Advanced, Cambridge University Press 2017.
2. Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Intermediate – Upper-intermediate, 3rd Edition, Cambridge University Press 2019.
3. Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press 2003
4. https://elt.oup.com/teachersclub/?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub